Батькам

Золоті заповіді батькам 
1.Ніколи не кажіть, що у вас немає часу виховувати свою дитину, бо це означатиме: мені ніколи її любити.
2.Не сприймайте свою дитину як свою власність, не ростіть її для себе, не вимагайте від неї реалізації заданої вами життєвої програми і досягнення поставленої вами мети. Дайте їй право прожити власне життя.
3.Ніколі не навчайте тому,учомусамі не обізнані.
4.Вчіть дитину самостійно приймати рішення і відповідати за них.
5.Довіряйте дитині. Дозвольте робити власні помилки, тоді дитина оволодіє вмінням їх самостійно виправляти.
6.Не соромтеся виявляти свою любов до дитини, дайте їй зрозуміти, що любитимете її за будь-яких обставин.
7.Ніколи не давайте дитині негативних оцінкових суджень(«ти поганий», «ти брехливий», «ти злий»), оцінювати треба лише вчинки.
8.Намагайтеся впливати на дитину проханням — це найефективніший спосіб давати їй інструкції.
9.Не ставтеся до дитини зневажливо.
10.Будьте послідовними у своїх вимогах.
11.Ніколи не порівнюйте свою дитину з іншими (друзями, однокласниками, сусідами), а порівнюйте лише з тим, якою вона була вчора і якою є сьогодні.




                                     ПОРАДИ БАТЬКАМ
«Булінг»
ПОЯСНИТИ ДИТИНІ, що таке булінг. За досліжденнями UNICEF в Україні 80% дітей рано чи пізно стають жертвами шкільного цькування. Більшість на ранніх етапах не розуміють, що це таке, і що треба розповідати вчителям про образи. Тому варто пояснювати дітям, що інші мають право робити з ними і на що не мають права.
СТРАТЕГІЯ ЗАХИСТУ. Не бігти одразу до школи. Спершу дізнатися, у дитини, що вона думає про цю ситуацію і підтримати. Якщо вона не зможе впоратися, тоді йти до школи.
Або ж, коли застосовується фізична сила — в такому разі, як би соромно не було дитині, що б вона не казала (агресори зазвичай присоромлюють дітей, яких захищають батьки) треба йти до школи.
Порадити ПРОВОДИТИ БІЛЬШЕ ЧАСУ ЗІ СТАРШИМИ. За можливістю не відходити надовго від учителя, щоб не допускати насилля.
НЕ ВКЛАДАТИ СВОЇ ІДЕЇ В ГОЛОВУ ДИТИНИ. Коли щось радите — запитуйте, чи зможе дитина так учинити. Якщо відповідь буде — мені незручно, соромно, я так не зможу — шукайте інші варіанти. Головне не присоромлювати — «чому ти не можеш дати відпір?!!»
Не можна злитися на дитину за те, що вона не здатна на дорослі вчинки. Стежте за собою, завдання батьків — допомогти.
З юридичної точки зору ви НЕ МОЖЕТЕ ПРИЙТИ І ПОГОВОРИТИ БЕЗПОСЕРЕДНЬО З ДИТИНОЮ, ЯКА ОБРАЖАЄ вашу. Це можна ініціювати лише через школу або психолога. Інакше можна отримати судовий позов за залякування чужої дитини.
ПІДТРИМУВАТИ ДИВАКУВАТУ РИСУ в характері або зовнішності дитини, якщо саме через це з неї насміхаються. Перетворіть її на сильний бік дитини. Якщо йдеться про особливості зовнішності — зробіть фотосесію, щоб підкреслити. Якщо ж про замкнутість — знайти діяльність, де саме ці якості будуть найнеобхіднішими.
Якщо булінг триває кілька місяців, — БЕЗ ДИТЯЧОГО ПСИХОЛОГА НЕ ОБІЙТИСЯ.




ЯК ПРИЩЕПИТИ ДИТИНІ ІНТЕРЕС ДО МАТЕМАТИКИ?

    Для багатьох людей із самого малечку немає нічого нуднішого цифр та прикладів, а пізніше задач і рівнянь. Зазвичай таких дітей називають гуманітаріями, що, по суті, означає «до математики нездатні». 
   Але справа зовсім не у відсутності математичних здібностей, а скоріше в неправильному — нудному і формальному навчанні. Як же прищепити дітям смак до цієї точної науки?
     Доброю новиною для батьків, які не мають великих математичних досягнень, можна вважати те, що любов до математики залежить не стільки від спадковості, скільки від якості навчання й позитивного ставлення батьків до питання. Але для початку самому дорослому потрібно усвідомити, що ж вивчає ця наука, для чого вона потрібна.

МАТЕМАТИКА — ЦЕ НЕ ПРОСТИЙ ПЕРЕРАХУНОК І СУХІ ЦИФРИ, ЦЕ І УЯВЛЕННЯ ПРО ПРОСТІР І ЧАС, ВЕЛИЧИНУ І КІЛЬКОСТІ. НАПРИКЛАД, ЯКЩО РОЗГЛЯНУТИ ЛИСТ ДЕРЕВА АБО КРИЛА МЕТЕЛИКА, В НИХ МОЖНА ПОБАЧИТИ МАТЕМАТИЧНІ ПРОПОРЦІЇ, СИМЕТРІЮ. КРІМ ТОГО, МАТЕМАТИКА ДОЗВОЛЯЄ СИСТЕМАТИЗУВАТИ ПРЕДМЕТИ, БАЧИТИ ЛОГІЧНІ ЗАКОНОМІРНОСТІ В ПРИРОДІ ТА В ЖИТТІ.

















 ПОРАДИ БАТЬКАМ, ЯКІ ПРАГНУТЬ РОЗВИВАТИ ЗДІБНОСТІ СВОЇХ ДІТЕЙ.
1. НЕ СТРИМУВАТИ РОЗКРИТТЯ ПОТЕНЦІАЛЬНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ ПСИХІКИ.
2. УНИКАТИ ОДНОБОКОСТІ В НАВЧАННІ ТА ВИХОВАННІ.                                    
3. НЕ ПОЗБАВЛЯТИ  ДИТИНУ ІГОР, ЗАБАВ, КАЗОК, СТВОРЮВАТИ УМОВИ ДЛЯ ВИХОДУ ДИТЯЧОЇ ЕНЕРГІЇ, РУХЛИВОСТІ, ЕМОЦІЙНОСТІ.
4. ДОПОМАГАЙТЕ ДИТИНІ В ЗАДОВОЛЕННІ ОСНОВНИХ ЛЮДСЬКИХ ПОТРЕБ(ПОЧУТТЯ БЕЗПЕКИ, КОХАННЯ, ПОВАГА ДО СЕБЕ ТА ОТОЧУЮЧИХ), ОСКІЛЬКИ ЛЮДИНА, ЕНЕРГІЯ ЯКОЇ ПРИГНІЧЕНА ЗАГАЛЬНИМИ ПРОБЛЕМАМИ, НАЙМЕНШЕ СПРОМОЖНА ДОСЯГТИ ВИСОТ САМОВИРАЖЕННЯ.
5. ЗАЛИШАЙТЕ ДИТИНУ НА САМОТІ Й ДОЗВОЛЯЙТЕ ЗАЙМАТИСЯ СВОЇМИ СПРАВАМИ. ПАМ’ЯТАЙТЕ: «ЯКЩО ВИ ХОЧЕТЕ СВОЇЙ ДИТИНІ ДОБРА, НАВЧІТЬ ЇЇ ОБХОДИТИСЯ БЕЗ ВАС».
6. ПІДТРИМУЙТЕ ЗДІБНОСТІ ДИТИНИ ДО ТВОРЧОСТІ Й ВИЯВЛЯЙТЕ СПІВЧУТТЯ ДО НЕВДАЧ. УНИКАЙТЕ НЕЗАДОВІЛЬНОЇ ОЦІНКИ ТВОРЧИХ СПРОБ ДИТИНИ.
7. БУДЬТЕ ТЕРПЛЯЧИМИ ДО ІДЕЙ, ПОВАЖАЙТЕ ДОПИТЛИВІСТЬ, ЗАПИТАННЯ ДИТИНИ. ВІДПОВІДАЙТЕ НА ВСІ ПИТАННЯ, НАВІТЬ, ЯКЩО ВОНИ, НА ВАШ ПОГЛЯД, ВИХОДЯТЬ ЗА РАМКИ ДОЗВОЛЕНОГО.
8. НАВЧАТИ СЛІД НЕ ТОГО, ЩО МОЖЕ САМА ДИТИНА, А ТОГО, ЩО ВОНА ОПАНОВУЄ ЗА ДОПОМОГОЮ ДОРОСЛОГО, ПОКАЗУ, ПІДКАЗКИ. 

ПОРАДИ БАТЬКАМ В ОЦІНЮВАННІ ДИТИНИ 
 "ПСИХОТЕРАПІЯ НЕУСПІШНОСТІ"

ПРАВИЛО ПЕРШЕ: НЕ БИЙ ЛЕЖАЧОГО. "ДВІЙКА" - ДОСТАТНЄ ПОКАРАННЯ, І НЕ ВАРТО ДВІЧІ КАРАТИ ЗА ОДНІ Й ТІ Ж ПОМИЛКИОЦІНКУ СВОЇХ ЗНАНЬ ДИТИНА ВЖЕ ОТРИМАЛА, І ВДОМА ВІД СВОЇХ БАТЬКІВ ВОНА ЧЕКАЄ СПОКІЙНОЇ ДОПОМОГИ, А НЕ НОВИХ ДОКОРІВ.

ПРАВИЛО ДРУГЕ: НЕ БІЛЬШЕ ОДНОГО НЕДОЛІКУ В ХВИЛИНКУ. ЩОБ ПОЗБАВИТИ ДИТИНУ ВІД НЕСТАЧІ, ПОМІЧАЙТЕ НЕ БІЛЬШЕ ОДНОГО В ХВИЛИНУ. ЗНАЙТЕ МІРУ. ІНАКШЕ ВАША ДИТИНА ПРОСТО "ВІДКЛЮЧИТЬСЯ", ПЕРЕСТАНЕ РЕАГУВАТИ НА ТАКІ РЕЧІ, СТАНЕ НЕЧУТЛИВОЮ ДО ВАШИХ ОЦІНОК. ЗВИЧАЙНО, ЦЕ ДУЖЕ ВАЖКО, АЛЕ ПО МОЖЛИВОСТІ ВИБЕРІТЬ З БЕЗЛІЧІ НЕДОЛІКІВ ДИТИНИ ТОЙ, ЯКИЙ ЗАРАЗ ВИ ХОЧЕТЕ ЛІКВІДУВАТИ В ПЕРШУ ЧЕРГУ, І ГОВОРІТЬ ТІЛЬКИ ПРО НЬОГО. А РЕШТА БУДЕ ПОДОЛАНО ПІЗНІШЕ АБО ПРОСТО ВИЯВИТЬСЯ НЕСУТТЄВИМ.

ПРАВИЛО ТРЕТЄ: ЗА ДВОМА ЗАЙЦЯМИ ПОЖЕНЕШСЯ ... ПОРАДЬТЕСЯ З ДИТИНОЮ І ПОЧНІТЬ З ЛІКВІДАЦІЇ ТИХ НАВЧАЛЬНИХ ТРУДНОЩІВ, ЯКІ НАЙБІЛЬШ ЗНАЧИМІ ДЛЯ НЕЇ САМОГЇ. ТУТ ВИ ШВИДШЕ ЗУСТРІНЕТЕ РОЗУМІННЯ ТА ОДНОСТАЙНІСТЬ

ПРАВИЛО ЧЕТВЕРТЕ: ХВАЛИТИ - ВИКОНАВЦЯ, КРИТИКУВАТИ - ВИКОНАННЯ. ОЦІНКА ПОВИННА МАТИ ТОЧНУ АДРЕСУ. ДИТИНА ЗАЗВИЧАЙ ВВАЖАЄ, ЩО ОЦІНЮЮТЬ ВСЮ ЇЇ ОСОБИСТІСТЬ. МАЄ БУТИ ОЦІНКА ЇЇ РОБОТИ. АДРЕСУВАТИ ДО ОСОБИСТОСТІ ТРЕБА ПОХВАЛУ. 

ПРАВИЛО П'ЯТЕ: ОЦІНКА ПОВИННА ПОРІВНЮВАТИ СЬОГОДНІШНІ УСПІХИ ДИТИНИ З ЇЇ ВЛАСНИМИ ВЧОРАШНІМИ НЕВДАЧАМИ. НЕ ТРЕБА ПОРІВНЮВАТИ ДИТИНУ З УСПІХАМИ СУСІДСЬКОЇ. АДЖЕ НАВІТЬ НАЙМЕНШИЙ УСПІХ ДИТИНИ - ЦЕ РЕАЛЬНА ПЕРЕМОГА НАД СОБОЮ, І ВОНА ПОВИННА БУТИ ПОМІЧЕНА І ОЦІНЕНА ПО ЗАСЛУГАХ.

ПРАВИЛО ШОСТЕ: НЕ СКУПІТЬСЯ НА ПОХВАЛУ. НЕМАЄ ТАКОГО ДВІЄЧНИКА, ЯКОГО НЕ БУЛО ЗА ЩО Б ПОХВАЛИТИ. ВИДІЛІТЬ З ПОТОКУ НЕВДАЧ КРИХІТНИЙ ОСТРІВЕЦЬ, СОЛОМИНКУ, І У ДИТИНИ ВИНИКНЕ ПЛАЦДАРМ, З ЯКОГО МОЖНА ВЕСТИ НАСТУП НА НЕЗНАННЯ І НЕВМІННЯ. АДЖЕ БАТЬКІВСЬКІ: "НЕ ЗРОБИВ, ЩО НЕ НАМАГАВСЯ, НЕ ВЧИВ" ПОРОДЖУЄ ВІДЛУННЯ: "НЕ ХОЧУ, НЕ МОЖУ, НЕ БУДУ!"

ПРАВИЛО СЬОМЕ: ТЕХНІКА ОЦІНОЧНОЇ БЕЗПЕКИ. ОЦІНЮВАТИ ДИТЯЧУ ПРАЦЮ ТРЕБА ДУЖЕ ДРІБНО, ДИФЕРЕНЦІЙОВАНО. ТУТ НЕ ГОДИТЬСЯ ГЛОБАЛЬНА ОЦІНКА, В ЯКІЙ ПОЄДНАНІ ПЛОДИ ДУЖЕ РІЗНИХ ЗУСИЛЬ ДИТИНИ - І ПРАВИЛЬНІСТЬ ОБЧИСЛЕНЬ, І ВМІННЯ РОЗВ'ЯЗУВАТИ ЗАДАЧІ ПЕВНОГО ТИПУ, І ГРАМОТНІСТЬ ЗАПИСИ, І ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД РОБОТИ. ПРИ ДИФЕРЕНЦІЙОВАНОЇ ОЦІНКИ У ДИТИНИ НЕМАЄ НІ ІЛЮЗІЇ ПОВНОГО УСПІХУ, НІ ВІДЧУТТЯ ПОВНОЇ НЕВДАЧІ. ВИНИКАЄ  ДІЛОВА МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ: "ЩЕ НЕ ЗНАЮ, АЛЕ МОЖУ І ХОЧУ ЗНАТИ".

ПРАВИЛО ВОСЬМЕ: СТАВТЕ ПЕРЕД ДИТИНОЮ ГРАНИЧНО КОНКРЕТНІ ЦІЛІ. ТОДІ ВОНА СПРОБУЄ ЇХ ДОСЯГТИ. ЧИ НЕ СПОКУШАЙТЕ ДИТИНУ НЕВИКОНАНИМИ ЦІЛЯМИ, НЕ ШТОВХАЄ ЇЇ НА ШЛЯХ ЯВНОЇ БРЕХНІ. ЯКЩО ВОНА ЗРОБИЛА В ДИКТАНТІ ДЕВ'ЯТЬ ПОМИЛОК, НЕ БЕРІТЬ З НЕЇ ОБІЦЯНКИ ПОСТАРАТИСЯ В НАСТУПНИЙ РАЗ НАПИСАТИ БЕЗ ПОМИЛОК. ДОМОВТЕСЯ, ЩО ЇХ БУДЕ НЕ БІЛЬШЕ СЕМИ, І РАДІЙТЕ РАЗОМ З ДИТИНОЮ, ЯКЩО ЦЕ БУДЕ ДОСЯГНУТО.